Somelaw
Blogi
Täältä juridiikkaa ymmärrettävästi!
Sinua saattaa kiinnostaa myös ilmaiset (vaikuttaja)markkinoinnin lakiohjeet, jotka löydät täältä.
Sosiaalisessa mediassa tapahtuva häirintä
Tärkeää tietoa somehäirinnästä.
Tekijänoikeudet ja tekijänoikeusloukkaukset
Lue tästä tärkeää tietoa tekijänoikeuksista!
Case Happy Flops
Lue tästä, mitä casessa on juridisesti mahdollisesti mennyt pieleen ja mitä markkinointiin osallistuvien tahojen kannattaa huomioida.
Miksi urheilijoiden tai artistien ei tarvitse laittaa mainosmerkintöjä?
Lue tästä, eroaako urhelijoiden tai artistien mainostaminen vaikuttajien mainostamisesta.
Vaikuttaja-pr ja sen merkitseminen
Lue tästä juristin kertomana (silti ymmärrettävästi) mitä on vaikuttaja-pr ja miten se merkitään oikeaoppisesti!
Kaupallisten yhteistöiden merkitseminen
Tässä artikkelissa juristimme kertoo, miten kaupalliset sisällöt merkitään oikein ja mitä piilomainonta on.
Teaser-markkinointi
Lue tästä, mitä on teasausmainonta ja onko myöhemmin julkaistava kuva merkittävä mainostunnistein.
Lainmukaiset arvonnat ja markkinointiarpajaiset
Miten arvonta järjestetään lainmukaisesti? Lue tästä!
Vaikuttajan verotus- sarja: Vaikuttajan verovähennykset & arvonlisäverollisuus (Osa 4)
Tiedätkö mitä menoja voit vähentää sometulojesi verotuksesta? Entä milloin olet arvolisäverollinen ja mitä arvolisäveroprosenttia tulee käyttää milloinkin?
Vaikuttajan verotus: vaikuttajan eri yritysmuodot (osa 3)
Miten eri yritysmuotojen verotus eroaa toisistaan ja mikä yritysmuoto sinulle sisällöntuottajana on juuri se oikea, lue tästä artikkelista.
Vaikuttajan verotus – sarja : Palkkiomuodot (osa 2)
Mistä kaikesta sisällöntuottajan tulee maksaa veroa? Tiedätkö, mitä eroa on tuotelahjalla ja mainoslahjalla sekä niiden verotuksella? Lue tästä artikkelista!
Vaikuttajan verotus -sarja : Sometulot (osa 1)
Mitä sometulot ovat? Miten sisällöntuottajaa verotetaan? Mikä kaikki voi vaikuttaa somevaikuttajan verotukseen ja mitä seurauksia verojen ilmoittamatta jättämisellä voi olla? Lue tästä artikkelista!