Meistä

Mikä on Somelaw?

Somelaw on vaikuttamarkkinoinnin juridiikkaan erikoistunut lakitoimisto. Jos siis teet vaikuttajamarkkinointia – We Law You

Somelaw

Somlaw:n taustalla on ajatus siitä, että jokaisella tulisi olla mahdollisuus toimia sääntelyn mukaisesti. Tämä käsittää sen, että alalle epätyypillisesti meillä juridiikasta ei tehdä rakettitiedettä, vaan asiat esitetään ymmärrettävästi ja simppelisti. Meillä halu toimia oikein ei myöskään tarkoita sitä, että juristin loppulasku saa alaleuan väpättämään. Avun saaminen meiltä ei siis maksa maltaita ja tiedät etukäteen, paljonko lysti kustantaa. Meillä kohtaamista ei tarvitse jännittää: avun saaminen tapahtuu matalalla kynnyksellä eikä vastassa ole pelottavaa juristia.

Ensimmäinen vaikuttajamarkkinointiin erikoistunut lakitoimisto

Somelaw on ensimmäinen vaikuttajamarkkinointiin erikoistunut lakitoimisto. Vaikuttajamarkkinointi on mieletön markkinointimuoto eikä sen kasvulle näy loppua. Vaikuttajamarkkinointia koskeva sääntely ei ole pysynyt ajan hengessä mukana ja sen soveltaminen käytäntöön alkaa vaatia melkoista luovuutta. Me siis tiedämme, että vaikka haluaisit toimia oikein oikeudelliset -ja maineriskit välttääksesi, ei se tällä alalla ole ihan yksinkertaista. Sinä voit jättää pykälistä huolehtimisen meille. Somelaw hoitaa lakiasiasi, jotta voit keskittyä siihen, mikä sinulle on ominaisinta. Tällä säästät aikaa ja kirsikkana kakun päällä voit osoittaa muille toimivasi sekä luotettavasti että vastuullisesti.

Toivottavasti nämä asiat puhutteli!

With law, Somelaw

Katariina

Katariina Ruuskanen, Perustaja & Omistaja, OTM

Kaiken takana on (29-vuotias savolainen) nainen. Ammatti on juristi ja työkokemus lakihommista on pitkä. i

Jos nämä nippelitiedot kiinnostaa, pääset tutkimaan niitä tarkemmin tästä.
Vaikuttajamarkkinointiin liittyvä juridiikka on intohimo ja sitä on tullut ihan tutkittuakin. Markkinointioikeuden lisäksi olen erikoistunut immateriaalioikeuteen. Myös sopimusoikeus on lähellä sydäntä.

Perustin Somelaw:n selvään tarpeeseen. Vaikuttajamarkkinointi on kasvava markkinointimuoto ja tällaiselle lakipalvelulle on iso tilaus. Juridiikka tällä alalla aiheuttaa hämmennystä eikä mikään ihme, sillä sääntely on hyvin hajanaista. Vastaukset eivät myöskään löydy suoraan ikivanhasta laista, vaan oikein toimiminen vaatii juridista tulkintaa. Vaikuttajille tarvittiin siis oma lakitoimisto, samoin kaikille vaikuttajamarkkinointia tekeville yrityksille. Stereotyyppinen lakitoimisto tai mielikuva siitä on kuitenkin jotain, mikä tälle alalle ei mielestäni istunut ollenkaan.

Tarvittiin helposti lähestyttävä ja hyvällä feng shuilla varustettu uuden ajan lakitoimisto. Vaikka asiat ovat painavia ja haastavia, ei niitä kuitenkaan tarvitse esittää rakettitieteenä. Ammattitaitoa ei tulisi mitata kapulakielen sujuvuudella vaan sillä, että vaikeatkin asiat pystytään esittämään selkeästi ja ymmärrettävästi. Mielestäni myös tärkeily on so last season. Miksi luoda mielikuvaa jäykästä lakitoimistosta ja pelottavista juristeista, kun ihmiset haluavat kohdata aitoja ihmisiä matalalla kynnyksellä? Vaikuttajamarkkinointi on moderni markkinointimuoto, Somelaw syntyi modernin lakitoimiston tarpeeseen.

Ps. Jos jäit kaipaamaan jotain henkilökohtaisempaa infoa tai olet muuten vain utealias, tässä IPRinfon artikkelissa vastaus mm. siihen, miten vietän vapaa-aikani ja fakta minusta, jota muut eivät tiedä!

Toivottavasti laitat meille lakiasioissa viestiä – olisi kiva olla avuksi!

With law, Katariina

Laita tästä meille viestiä!

Laita meille viestiä, olisi kiva olla avuksi!

Lomakkeen lähettämällä hyväksyt tietosuojaselosteemme.

Somelaw

Tilaa meidän uutiskirje tästä!

Pysy perillä pykälistä ja tilaa tästä uutiskirjeemme. Älä huoli, emme lähetä turhia viestejä.

Lomakkeen lähettämällä hyväksyt tietosuojaselosteemme.