Somelaw
Blogi
Täältä juridiikkaa ymmärrettävästi!
Kuka kaupallisen yhteistyön kuvat omistaa?
Lue tästä, miten tekijänoikeudet siirtyvät kaupallisissa yhteistöissä.
Näin laadit perukirjan oikein
Lue täältä tarjoamistamme perukirjakoulutusvaihtoehdoista.
Kaupallisten yhteistöiden merkitseminen
Lue tästä, miten lainmukaiset mainosmerkinnät tehdään kaupalliseen somesisältöön.
Testamentin tiedoksianto – mitä se tarkoittaa ja miten se tehdään?
Testamentin tiedoksiannolla testamentti voidaan panna täytäntöön. Lisäksi se käynnistää määräajat moitteelle ja lakiosavaatimukselle.
UGC-markkinointi
UGC-markkinointi hyödyntää asiakkaiden tuottamaa autenttista sisältöä tehokkaasti ja lainmukaisesti brändin rakentamisessa.
Sosiaalisessa mediassa tapahtuva häirintä
Tärkeää tietoa somehäirinnästä.
Tekijänoikeudet ja tekijänoikeusloukkaukset
Lue tästä tärkeää tietoa tekijänoikeuksista!
Case Happy Flops
Lue tästä, mitä casessa on juridisesti mahdollisesti mennyt pieleen ja mitä markkinointiin osallistuvien tahojen kannattaa huomioida.
Miksi urheilijoiden tai artistien ei tarvitse laittaa mainosmerkintöjä?
Lue tästä, eroaako urhelijoiden tai artistien mainostaminen vaikuttajien mainostamisesta.
Vaikuttaja-pr ja sen merkitseminen
Lue tästä juristin kertomana (silti ymmärrettävästi) mitä on vaikuttaja-pr ja miten se merkitään oikeaoppisesti!
Kaupallisten yhteistöiden merkitseminen
Tässä artikkelissa juristimme kertoo, miten kaupalliset sisällöt merkitään oikein ja mitä piilomainonta on.
Teaser-markkinointi
Lue tästä, mitä on teasausmainonta ja onko myöhemmin julkaistava kuva merkittävä mainostunnistein.
